Polityka prywatności sklepu internetowego Lifton Polska
§ 1 Postanowienia ogólne
Niniejsza Polityka Prywatności sklepu internetowego Lifton Polska dostępnego pod adresem internetowym www.liftonpolskasklep.pl (zwanego dalej Sklepem) określa sposób przetwarzania danych osobowych użytkowników Sklepu (zwanych dalej Klientami) przez LIFTON POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, ul. Chorzowska 156D, 44-100 Gliwicewpisanym do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001108824 NIP 648-23-29-338 REGON 276620480 (zwanego dalej Sprzedawcą).
§ 2 Szczegółowa informacja o przetwarzaniu danych osobowych
- Sprzedawca jest administratorem danych osobowych Klientów, a w sprawach dotyczących danych osobowych można się z nim skontaktować w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy, drogą telefoniczną na nr 32 2761428, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: handlowy@liftonpolska.pl
- Sprzedawca posługuje się danymi osobowymi Klientów:
- w celu realizowania wzajemnych praw i obowiązków w związku z zawartą pomiędzy Sprzedawcą a Klientem umową, w szczególności do umożliwienia świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym zakładania i zarządzania Kontem, zawierania umów sprzedaży towarów konsumpcyjnych i treści cyfrowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO; podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne dla zrealizowania umowy,
- w celu realizacji ciążących na Sprzedawcy obowiązków prawnych, w szczególności wynikających z przepisów ustawy o rachunkowości i przepisów podatkowych, w tym archiwizacji – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO; podanie danych w tym zakresie jest obowiązkiem prawnym,
- w celach stanowiących prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy – w tym kontaktowania się w związku ze świadczonymi usługami, zapewnienia bezpieczeństwa świadczonych usług, polegającym na ustaleniu i dochodzeniu roszczeń, a także przesyłania informacji o ofertach i promocjach Sprzedawcy oraz w innych celach marketingowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- na podstawie zgody – o ile zostanie udzielona w konkretnych przypadkach – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO; podanie danych w takich przypadkach jest dobrowolne, a brak ich przekazania nie wpływa negatywnie na sytuację prawną.
- Sprzedawca będzie przetwarzać dane osobowe Klientów przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania:
a) w przypadku przetwarzania danych na podstawie umowy – do jej zakończenia
i przedawnienia wynikających z niej roszczeń
b) w przypadku przetwarza danych, ponieważ jest to konieczne z uwagi na obowiązujące przepisy prawa – do upływu okresów określonych przez te przepisy
c) w przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Sprzedawcy – do momentu ustania ww. interesu lub do momentu wniesienia podlegającego uwzględnieniu sprzeciwu wobec takiego przetwarzania
d) w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – do momentu wycofania zgody,
- Sprzedawca będzie przekazywać dane osobowe Klientów podmiotom pomagającym mu w realizowaniu obowiązków związanych z ww. celami, w szczególności firmom świadczącym usługi płatnicze i kurierskie oraz w razie takiej konieczności uprawnionym organom państwowym.
- Dlatego, że Sprzedawca posługuje się danymi osobowymi Klientów, mają oni prawo:
- wycofania zgody na przetwarzanie danych – w przypadkach, w których Sprzedawca o nią poprosił); wycofanie zgody nie będzie to wpływało na okres przed jej wycofaniem,
- dostępu do swoich danych osobowych,
- żądania sprostowania swoich danych osobowych,
- żądania usunięcia swoich danych osobowych,
- żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych ze względu na swoją szczególną sytuację – w przypadkach, kiedy Sprzedawca posługuje się tymi danymi na podstawie swojego prawnie uzasadnionego interesu,
- do przenoszenia swoich danych osobowych, tj. prawo otrzymania od Sprzedawcy swoich danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego; Klienci danych mogą przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, aby Sprzedawca przesłał ich dane do innego administratora; jednakże Sprzedawca zrobi to tylko jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe; prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje tylko co do tych danych, które przetwarzane są na podstawie umowy z Klientem lub na podstawie zgody Klienta.
- Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się ze Sprzedawcą w sposób wyżej wskazany.
- Sprzedawca nie podejmuje automatycznych decyzji na podstawie danych osobowych Klientów.
- Klientom przysługuje także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, przy ul. Stawki 2.
- Administratorzy zewnętrznych systemów płatności, są administratorami danych osobowych Klientów, podanych przez nich podczas dokonywania płatności.
§ 3 Pliki cookies
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie Klienta odwiedzającego Sklep (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona).
- Sprzedawca stosuje pliki cookies w celu dostosowania Sklepu do indywidualnych potrzeb osób, które z niego korzystają.
- W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Klienta. Klient może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies.
- Pliki cookies mogą być wykorzystywane przez sieci reklamowe, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki Podmiot danych korzysta ze Sklepu; Administrator zaleca zapoznanie się z zasadami wykorzystywania cookies przez te sieci, w szczególności przez sieć Google.
§ 4 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca stosuje właściwe środki organizacyjne i techniczne zapewniające odpowiedni poziom bezpieczeństwa przetwarzanych przez niego danych osobowych.
- Sprzedawca zastrzega możliwość wprowadzenia zmian w Polityce Prywatności, w przypadku rozwoju technologii, zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w zakresie ochrony danych osobowych oraz w przypadku rozwoju.